Informationsmøder

Dialogmøde med Business Lolland – Falster…

Den 06. februar 2023 var der arrangeret et dialogmøde med Business lolland Falster som blev afviklet hos 2010 Vin & Velsmag.

( foto fra mødet kan ses længere nede på denne side )

Vagn Petersen bød velkommen og kort gennemgik han aftenens program. Herefter gav han ordet til Mikkel Wesselholt.

Mikkel præsenterede sig herefter som direktør for Business LF. Mikkel har haft denne stilling siden 2014.

I 2011 besluttede de 2 Lolland Falsterske borgmestre, Stig Vestergaard og John Brædder, at samle kræfterne i én organisation, Business Lolland Falster.

Visit Lolland Falster er et datterselskab af BLF. Visit Lolland Falster varetager turismeudviklingen på Lolland Falster.

MW gennemgik herefter organisationen for Business Lolland Falster der bla. bygger på en fond.

De 2 hovedformål er at sikre et godt lokalt erhvervsliv, og samtidig tiltrække nye virksomheder, og dermed investeringer til vort område.

Ét af BLF’s arbejdsområder er at skaffe penge fra Staten’s erhvervs-fremme-midler. Staten bruger hvert år kr. 3 mia. til erhvervsfremme. BLF’s opgave er at sikre så meget af denne pulje til LF.

BLF er samtidig et erhvervsnetværk med ca. 450 medlemmer. BLF laver årligt ca. 70 arrangementer.

Kommunerne yder et tilskud på samlet kr. 16 mio. pr. år. For dette beløb er der oprettet 1.127 arbejdspladser her i området. Samlet giver disse arbejdspladser en samlet skattebetaling på ca. kr. 112 mio..

Lolland Kommunes helhedsplan for ”Sydkysten” blev også vist. Det drejer sig om det areal som Lolland ”vokser” med i forbindelse med opgravningen til Femern–forbindelsen.

MW fortalte om projektet ”Afkørsel 48” hvor BLF har været samarbejdspartner for mange af de virksomheder som er etableret i dette område incl. området ved Rødbyvej hvor Mertz er etableret.

Projekter på det øvrige Lolland Falster blev gennemgået.

Lolland Falster : Det er ikke her Danmark ender. Det er her væksten begynder.

Rådgivning fra Business LF er gratis, også for ikke medlemmer. Et medlemskab af Business LF giver adgang til de ca. 70. arrangementer som årligt udbydes af organisationen.

Siden der blev anvendt til indkaldelse havde denne information :

Dialogmøde med Business Lolland – Falster…

Foto fra et tidligere arrangement afholdt hos “2010 Vin & Velsmag”.

… den 06. februar klokken 17.00

Hvor  ? Hos “2010 Vin & Velsmag” i Maribo ( C. E. Christiansens Vej 1 ).

Direktør Mikkel Wesselhoff vil informere os om nedenstående spændende emner. Spændende for vor landsdel. Spændende for dig.

Med massive investeringer i grøn energi og udvidelse af havneområder. Nye boligområder, vækst i turisme, en Femern Bælt forbindelse og store byfornyelsesprogrammer.

Lolland overfor de største udviklingsmuligheder i 50 år.

Direktør i Business Lolland-Falster vil give et indblik i de mange projekter. Hvor langt de er, og hvad det betyder for lokalområdet på kort og lang sigt.

Hør blandt andet om udviklingen af afkørsel 48. Danmarks måske hurtigst voksende erhvervsområde.  Hvad er strategien og de kommende års perspektiver ?

Du vil få indsigt i perspektiverne omkring gasledningen. Ikke mindst høre om den store konflikt frem til etableringen.

Du kan også høre om Femern Bælt forbindelsen. Hvad betyder den for lokalområdet ? Hvordan der arbejdes på permanentliggørelse af tunnel -elementfabrikken. Denne vil betyde mange tusinde permanente arbejdspladser.

Du vil også få indsigt i helhedsplanen for Sydkysten og de store turismepotentialer. Ikke mindst vil du få indsigt i de mange tilbud organisationen har til det lokale erhvervsliv.

Det er samtidigt din mulighed for at præge de kommende års indsatser. Kom og giv dit besyv med.

Business Lolland-Falster er vært ved aftensmad.

Tilmelding senest den 02. februar kl. 11.57.

Tilmelding til ovennævnte arrangement sker ved indtastning af “data” i formularen nedenfor.

BEMÆRK – Kun 1 deltager pr. indtastning. Deltager i 2 fra samme firma ( pr. medlemskab ) er det derfor nødvendigt at indtaste “data” i formularen 2 gange.

  • Skriv det navn som dit medlemsskab er oprettet med.
  • Skriv navnet for personen der skal deltage i arrangementet ( OBS - Kun 1 navn pr. indtastning ).
  • Mail-adresse som deltagere kan kontaktes på i tilfælde af ændringer i arrangementet.
  • Skriv deltagerens mobiltelefon-nummer. Hvis intet mobil-nummer tastes 11111111 i feltet - MEN du afskærer dig så fra oplysninger om arrangementet.